محتوا و بک لینک سازی

تجهیز صنعت وارد کتتده ابزار دقیق

پرشر سوئیچ آب

۳ بازديد

پرشر سوئیچ آب یا همان کلید اتوماتیک کنترل فشار، یک وسیله مهم در سیستم های خانگی و صنعتی است که برای تنظیم و کنترل فشار منبع تحت فشار و کنترل فشار در مدار آب رسانی استفاده می شود.

این سوئیچ دارای یک کنتاکت یا پلاتین است که به گونه ای طراحی شده است که در صورت افزایش یا کاهش فشار سیستم یا مدار، عمل کنتاکت را انجام داده و با ارسال سیگنال الکتریکی، جریان را قطع یا وصل می کند.

پرشر سوئیچ ها به منظور افزایش ایمنی و کنترل فشار در سیستم های تحت فشار استفاده می شوند. همچنین، با توجه به کاربردها و نیازهای مختلف، پرشر سوئیچ ها با فشار کاری و نوع سیال مورد استفاده تنوع دارند.

برای مثال، سوئیچ های فشار آب معمولاً در سیستم های آبیاری، شبکه های آب و ماشین آلات صنعتی استفاده می شوند.

با استفاده از پرشر سوئیچ آب، می توان فشار آب را در سیستم های تحت فشار کنترل کرده و به طور اتوماتیک پمپ آب را روشن و خاموش کرد. این سوئیچ به همراه تجهیزاتی مانند مانومتر فشار، پنج راهی و مخزن تحت فشار استفاده می شود تا کنترل و کارکرد پمپ آب را به صورت اتوماتیک و بهینه انجام دهد.

این تجهیز باعث افزایش ایمنی سیستم ها و جلوگیری از خرابی و آسیب به دستگاه ها و تجهیزات می شود. همچنین، این سوئیچ ها دارای قابلیت تنظیم فشار هستند که به کاربر امکان می دهد فشار مورد نظر خود را در سیستم تنظیم کند و به طور دقیق کنترل کند.

سنسور القایی

۵ بازديد

سنسور القایی یا سنسور های proximity سنسور هایی میباشند که توانایی تشخیص فلزات بدون اینکه تماس فیزیکی با آنها داشته باشند را دارند. به همین جهت به آنها سنسور های مجاورتی نیز میگوییم.

به عبارتی دیگر سنسورهای القایی، سنسورهایی بدون تماس یا مجاورتی میباشند که تنها در مقابل فلزات عکس العمل نشان می دهد و می تواند بخش فلزی را شناسایی کند و اطلاعات را به المان های الکتریکی و الکترونیکی مانند رله ها، سلونوئید ولو ها، و کنترلرهای الکتریکی مانند PLC ارسال کند.

این سنسور ها در ابعاد و اشکال مختلف همچنین با خروجی های مختلف تولید میشوند و در صنایع مورد استفاده قرار میگیرند. 

روش عملکردی سنسور القائی به این صورت میباشد که بوبین سنسور یک میدان الکترو مغناطیسی AC تولید میکند. زمانی که فلز در فاصله دید سنسور قرار میگیرد در سطح خارجی آن جریان های گردابی یا Eddy Current تولید میشود که خود این جریان ها گردابی تولید یک میدان الکترومغناطیسی میکنند.

جهت این میدان مغناطیسی مخالف با جهت آن میدانی میباشد که خود سنسور ایجاد میکند. بنابر این دامنه میدان کاهش پیدا میکند و سنسور این تغییر دامنه را تشخیص داده و متوجه میشود که یک جسم فلزی روبروی آن قرار دارد.

شیر دیافراگمی ساندرز

۳ بازديد

 برند شیر دیافراگم ساندرز واقع در انگلیس می باشد و این شیر با توجه به نوع سیال و فشار و درجه حرارت آن با جنس و دیافراگم مختلف تولید می شوند که شیر دیافراگمی تفلونی ساندرز و شیر دیافراگمی لاستیکی ساندرز بیشترین سهم از تولید آن را دارند.

قیمت شیر دیافراگمی ساندرز با توجه به جنس و سایز و نوع اتصال آن مختلف است. شیر دیافراگمی ساندرز قابلیت مونتاژ عملگر پنوماتیک و برقی را دارد و این شیر را می توان در مکانیزاسیون صنایع بکار برد.

داخل دیافراگم یک جا برای یک گیره قرار دارد که این گیره از قسمت بالا به المان فشاری با نام کمپرسور (المان تامین نیرو) متصل می شود. برای باز کردن شیر و افزایش جریان، کمپرسور توسط استم شیر به سمت بالا میرود. برای توقف یا کاهش جریان، کمپرسور پایین می آید و دیافراگم به پایین شیر (روی سیت) انطباق میابد.

شیرهای دیافراگمی برای کنترل جریان سیالات حاوی جامدات معلق عالی هستند و دارای انعطاف پذیری نصب در هر موقعیتی هستند. شیرهای دیافراگمی نوع با برآمدگی (Weir-type) نسبت به شیرهای دیافراگمی مستقیم یا بدون برآمدگی در تعدیل جریان throttling بهتر عمل می کنند، زیرا طراحی نواحی قطع در امتداد سیت، موجب ایجاد مشخصه عملکردی کوییک اوپنینگ یا باز شوندگی سریع (quick-opening) میشود.

پرشر سوئیچ آب

۱ بازديد

پرشر سوئیچ آب یا همان کلید اتوماتیک کنترل فشار، یک وسیله مهم در سیستم های خانگی و صنعتی است که برای تنظیم و کنترل فشار منبع تحت فشار و کنترل فشار در مدار آب رسانی استفاده می شود.

این سوئیچ دارای یک کنتاکت یا پلاتین است که به گونه ای طراحی شده است که در صورت افزایش یا کاهش فشار سیستم یا مدار، عمل کنتاکت را انجام داده و با ارسال سیگنال الکتریکی، جریان را قطع یا وصل می کند.

پرشر سوئیچ ها به منظور افزایش ایمنی و کنترل فشار در سیستم های تحت فشار استفاده می شوند. همچنین، با توجه به کاربردها و نیازهای مختلف، پرشر سوئیچ ها با فشار کاری و نوع سیال مورد استفاده تنوع دارند.

اور پرشر

۲ بازديد
اور پرشر یا گیج سیور (Overpressure protector or Gauge saver ) محافظ فشار برای ابزارهای اندازه‌گیری فشار یک شیر پیستونی است که باعث حفظ فشار در محدوده ایمن برای ابزارهای اندازه‌گیری می‌شود.

این شیر با استفاده از یک فنر صوتی کنترل می‌شود. وقتی فشاری بر روی پیستون اعمال می‌شود که فشار آن بتواند فشار پشتیبانی فنر را غلبه کند، شیر بسته می‌شود و جلوی خروج فشار را می‌گیرد. این عمل باعث حفظ فشار در محدوده ایمن و جلوگیری از خرابی یا آسیب به ابزارهای اندازه‌گیری می‌شود.

هنگامی که فشار به مقداری که حدود ۲۵٪ کاهش یافته است، شیر دوباره باز می‌شود و پیستون با اثر نیروی فنر به حالت استراحت خود بازمی‌گردد. این عمل باعث امکان اندازه‌گیری دقیق تر فشار و بازگشت به حالت عادی برای ابزارهای اندازه‌گیری می‌شود.

شیر پروانه ای میراب

۲ بازديد

شیرپروانه ای میراب یا باتر فلای ولو میراب به دلیل وزن سبک، قیمت مناسب و همچنین تعمیرات و نگهداری آسان و کم هزینه، یکی از پر طرفدارترین انواع شیرآلات در صنایع بوده و انتخاب بسیار مناسبی برای مهندسین ابزار دقیق و پایپینگ محسوب میشود.

باترفلای ولو بر اساس استاندارد API609 صنایع نفت و گاز طراحی و تولید میگردد. و تمامی استاندارد های مربوط به شیر های پروانه ای را مطابق این استاندارد جهانی دارا میباشد.

لازم به ذکر است کاربرد این شیر تنها به صنایع نفت و گاز محدود نمیشود و در بیشتر صنایع فرآیندی مانند صنایع شیمیایی، صنایع آب و فاضلاب، صنایع نیروگاهی، صنایع غذایی و دارویی و سایر صنایع بسیار پرمصرف و کاربردی میباشد.


گیت ولو

۳ بازديد

گیت ولو یا شیر دروازه ای که با نام های دیگری مانند شیر کشویی یا شیر فلکه کشویی نیز در بازار وجود دارد، یکی از پرمصرف ترین انواع شیرآلات صنعتی محسوب میشود.گیت ولو یا شیر کشویی نمیتواند برای تنظیم و کنترل جریان مورد استفاده قرار میگیرد. و نیمه باز بودن آن به دلیل امکان سایش و فرسایش دیسک (مجرابند)، باعث آسیب دیدن آن خواهد شد.

به همین جهت این نوع شیر تنها برای قطع و وصل جریان سیالات مورد استفاده قرار میگیرد.

گیت ولو یا شیر دروازه ای دارای حرکت خطی میباشد و حرکت عملگر دستی آن بصورت Multi Turn میباشد.

این شیر هنگامی که کاملا باز میباشد هیچ افت فشاری در خط لوله ایجاد نمیکند. و به دلیل آنکه باز و بست شدن آن به ارامی صورت میگیرد، تلاطم یا ضربات کله قوچی کمتری نسبت به سایر شیر های قطع و وصل مانند شیر پروانه ای در خط لوله ایجاد خواهد کرد.

این شیر ها در انواع بدنه چدنی، چدن داکتیل، فولادی (کربن استیل)، استیل و انواع آلیاژ های استیل طراحی و تولید میشوند که هر یک از این متریال ها متناسب با دما و فشار سیال، میزان خورندگی و سایر پارامترهای فرآیندی انتخاب خواهند شد.

اولین مطالب آزمایشی من

۱ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۲ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.